Stránky

Vitajte v tzv.sofistikovanom svete,

zlučujúcom dve spoločné závislosti (knihy & seriály) dvoch autoriek s (takmer) identickým myslením-


ROMI & LILILNIE ..



nedeľa 26. júna 2011

Kristin Cashore - Ohnivá


Ako ste si mohli všimnúť naboku v mojej book poličke sa zmenila kniha a to znamená, že som dočítala Ohnivú.

Ohnivá je druhá kniha Kristin Cashore, ktorá vyšla po Výnimočnej. No príbeh Ohnivej sa odohráva niekoľko rokov pred Výnimočnou. Za siedmimi kráľovstvami existuje kráľovstvo Hvozdov, kde nežijú žiadni "obdarení", ale môžeme tu uvidieť pestrofarebné, nádherné a myšlienky ovládajúce obludy. Vatra (Fire - je podľa mňa lepšie meno pre ňu, ja by som to neprekladala) je poslednou žijúcou ľudskou obludou. Jej otec, ktorý bol jej pravým opakom dopomohol k rozpadu kráľovstva, tým, že ovplyvňoval kráľa. Aj preto Vatra chce byť iná. Žije na statku svojho otca na severe kráľovstva. Jej najlepší priateľ Luk a jeho otec Brocker ju majú veľmi radi a pomáhajú jej chrániť sa pred obludami, ktoré milujú obludiu krv a preto by si radili pochutili na Vatre, ale aj pred lúpežnikmi a ľuďmi, ktorí Vatre chcú ublížiť buď preto, že ju príliš milujú pre jej krásu, alebo ju preto nenávidia. V kráľovste zúri začínajúca vojna, množstvá lúpežníkov a rôzných kreatúr, ktorí chcú zničiť kráľa Nasha a vojvodu Brigana. Môže Vatra využiť svoje schopnosti a pomôcť zachrániť kráľovstvo pred záhubou???
Na úvod som vám rozpovedala stručnú anotáciu ku knihe mojimi vlastnými slovami.
Túto knihu by som hodnotila veľmi pozitívne. Nenašla som v nej takmer žiadne negatíva. Už z Vyvolenej som bola unesená a teraz neviem povedať, ktorá bola lepšia. Kristin Cashore ako dokázala nielen vo Výnimočnej, ale aj v Ohnivej, dokáže dokonale vykresliť charaktery a povahy postáv. Počase ich tak spoznáme, že vieme odhadnúť ich chovanie a stávajú sa našimi priateľmi. Žiadna bezduchá hlavná hrdinka, ktorá sa zaľúbi do nadprirodzeného hrdinu. Autorka vytvorila úžasný nový svet, ktorý ma svoje pravidlá, zemepisnú mapu a ľudí dobrých a zlých. Pritom nikto z nich nie je vyslovene zlý a vyslovené dobrý. Každý ma aj dobré aj zlé stránky. Dej nie je vôbec nudný, aj keď miestami sú to len súhrnné opisy dní, či mesiacov. No hlavná hrdinka všetko opisuje pútavo a najmä vieme tam rozpoznať jej vlastné myšlienky a pocity, ktoré vyplývajú z jej situácie a úlohy v príbehu. Dialógy sú plnohodnotné a my sa vždy najmä tešíme na rozhovory Vatry a Brigana, sledujeme ako sa medzi nimi rodí láska, ktorá nie je typickým sladkým románikom, ale hlbokou (aj duševnou) láskou, ktorá obsahuje viac romantiky ako niektoré presladené scény v iných knihách. Celá kniha sa nesie v perfektnej atmosfére prichádzajúcej vojny, Vatriných pochybností o samej sebe, o duševnom rozvoji postáv. Postavy sa rozvíjajú - nestagnujú. Menia časom svoje názory tým ako pochopia určité skutočnosti. Taktiež ma fascinovala kráľovská rodina, ktorá si nezakladala na hlúpych pravidlách. Ale naopak správala sa tolerantne a nebrala ohľad na spoločenské predsudky.V závere románu sa dozvedáme ako budú ďalej žiť aj ostatné postavy nielen hlavná hrdinka a hrdina. Myslím, že autorka všetko veľmi dobre premyslela, prepracovala a vytvorila kvalitnú knihu s neobyčajným príbehom. Takže moje hodnotenie je 5 bodov z 5. Čiže maximum a teším sa na pokračovanie Bitterblue, ktoré bude prepojením Výnimočnej z Ohnivou :)

BTW: Milujem Garanovu vetu : "Brigan si myslí, že nám peniaze rastú na stromoch" :)))


KRISTIN CASHORE vyrastala na vidieku v severovýchodnej Pennsylvánii ako druhá zo štyroch sestier. Vyštudovala na univerzite Williams College vo Williamstowne, kde získala bakalársky titul a na univerzite Simmons College v Bostene, kde získala magisterský. Kristin vyskúšala rôzne zamestnania, pracovala ako cvičiteľka psov, balička v továrni na výrobu čokolády, asistentka šéfredaktorky, právna poradkyňa a predovšetkým momentálne ako spisovateľka na voľnej nohe.
Jej prvá kniha Výnimočná získala ocenenie Asociácie amerických knižníc - ALA za najlepšiu knihu pre mladých. Ohnivá je v poradí jej druhá kniha. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá by sa mala volať Bitterblue.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára